פוקוס על – יואב ספר

פינת הפוקוס שלנו תספר לכם היום על יואב ספר, אחד הכשרונות הגדולים של הכדורסל הישראלי בשנות ה-90 שפרש בגיל מוקדם מדי עקב פציעות ומצא את עצמו כאיש נדל"ן מצליח מעבר לים.
יואב ספר נולד ב-30 בספטמבר 1975 וחגג ממש לא מזמן את יום הולדתו ה-45. כבר בגיל צעיר התנשא לגובה ולכן החל לשחק כדורסל בקבוצת "בני ברית יפו", בעיר בה נולד. לאחר מכן שיחק גם במחלקות הנוער של הפועל ת"א והפועל חולון לפני שהחל את קריירת הבוגרים שלו. תחילת דרכו בענף שיחק כפורוורד בגלל היכולת שלו לקלוע מכל טווח, לשחק עם הגב לסל ואפילו לנהל את המשחק למרות גובהו הרב (2.06 מטרים).
בעונת 93/94 הצטרף ספר לקבוצת הבוגרים של חולון בה שיחק 5 שנים רצופות. בעונת 95/96, עונתו השלישית בקבוצה הוא נבחר לתגלית העונה ובעונה האחרונה שלו בקבוצה, 97/98 כבר שימש כקפטן הקבוצה. הישג השיא של ספר בחולון היה ההעפלה לגמר גביע המדינה בעונת 95/96.
לאחר 5 שנים בחולון עבר ספר למכבי רעננה ולאחר עונה אחת נחת בהפועל גליל עליון, שם שיחק שנתיים. במהלך השנתיים הללו שוב העפיל לגמר גביע המדינה בעונת, 00/01. בעונה זו שימש ספר בקפטן הקבוצה וסיים את עונתו הטובה ביותר ברמה הסטטיסטית כשקלע 16.1 נקודות למשחק (ראשון בליגה) וצלף 48% ל-3 נקודות (ראשון בליגה).
בקיץ 2001 סיים ספר את חלקו בגליל העליון ועבר למכבי תל אביב. ב-3 שנים בצהוב הוא זכה ב-6 תארים המורכבים משלושה דאבלים – 3 אליפויות ושלושה גביע מדינה, כאשר בעונה האחרונה שלו בקבוצה זכה גם ביורוליג בפיינל פור שנערך בתל אביב למרות שלא שיחק ברוב חלק העונה בכלל פציעה.
לאורך כל השנים שלו במכבי תל אביב סבל ספר מלא מעט פציעות טורדניות וקשות עד שבגיל 29 הגוף לא יכל יותר ואחרי הזכיה בטריפל עם הצהובים החליט ספר לפרוש מכדורסל ולסיים את הפרק הזה בחייו. ספר מדורג במקום ה-212 בקלעי כל הזמנים בליגת העל עם 1749 נקודות כאשר שחקנים כמו בר טימור ודונטה סמית' צפויים לעקוף אותו השנה.
אחרי הפרישה נסע ספר לארה"ב שם השלים תואר במנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה והחל לעבוד בתחום הנדל"ן. בשנת 2013 ובגיל 38 ניסה לעשות קאמבק ספורטיבי כאשר החל להתאמן בקבוצת נעוריו הפועל חולון ואפילו שיחק משחק אחד, אך סיים את דרכו בתום העונה.
הקריירה של ספר בנבחרת ישראל היתה אמנם קצרה אבל מאוד מוצלחת. הוא שיחק בשתי אליפוית אירופה – 2001 שם הגיעה הנבחרת למקום העשירי ו-2003 בשבדיה, שם הנבחרת הגיעה עד למקום השביעי והמכובד. באותו טורניר לספר היה הכבוד לשמש גם כקפטן הנבחרת. יש לו בסה"כ 71 הופעות בנבחרת ישראל.